Kontakt: dorotaw79@gmail.com

piątek, 27 stycznia 2017

Pierogi z kaszą gryczaną i twarogiem


Zapraszam na pierogi z kaszą gryczaną.
Powiem szczerze, że nie robiłam nigdy wcześniej takich pierogów, jakoś nie miałam do nich przekonania.
No i to był mój błąd, te pierogi to po prostu rarytas musicie je wypróbować, są przepyszne.





Zapraszam na przepis.













Danie wykonałam według przepisu z książki  Kaszomaniak którą, opisałam w jednym z moich
postów Tutaj.



Składniki:


Farsz:

Kasza gryczana 200 g.
Ser twarogowy 200 g.
Ząbek czosnku.
Posiekany szczypiorek 1 łyżka.
Sól.
Pieprz biały.
Olej.








Ciasto:

Mąka pszenna 300-400 g.
Jajko 1 szt.
Ciepła woda.
Sól.




Wykonanie:



Czosnek obierz, zmiażdż. Kaszę ugotuj, wystudź. Twaróg połącz z czosnkiem i szczypiorkiem, dodaj kaszę, dopraw do smaku solą i pieprzem, wymieszaj. Przygotowane nadzienie dziel na małe porcje i nakładaj na rozwałkowane kawałki ciasta. Najpierw zwyczajnie zlep je dookoła, a następnie zlepione brzegi zaginaj raz koło razu- powstanie ozdobna falbanka. W dużym rondlu zagotuj lekko osoloną wodę, dodaj pół łyżeczki oleju. Przygotowane pierogi wkładaj i powoli na średnim ogniu gotuj do wypłynięcia. Wykładaj na półmisek łyżką cedzakową. Pierogi, które czekają na ugotowanie, trzeba przykryć ściereczką, aby się nie wysuszyły.

Mąkę przesiej, dodaj szczyptę soli. Dodaj jajo, wymieszaj i wlewając stopniowo ciepłą wodę, ile mąka zabierze, zagnieć dość luźne ciasto. Z twardego, które źle się skleja, nie zrobisz pierogów. Z ciasta zrób wałeczek, odcinaj małe równe kawałki, które należy cienko rozwałkować. Im ciasto jest cieńsze, tym pierogi są smaczniejsze.


Przepis podałam ściśle według książki, ale przyznam się, że ja ciasto wałkowałam na placek i wycinałam krążki szklanką, a falbankę sobie odpuściłam:) ser też dodałam bez mielenia :)








Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz