Kontakt: dorotaw79@gmail.com

wtorek, 28 lutego 2017

Sałatka - pasta śniadaniowa


Do kalendarzowej wiosny zostało nam już niewiele czasu i czujemy coraz częściej jej ciepły powiew.
Pomyślałam, że zrobię dla was moją sprawdzoną sałatkę-pastę z kolorowych nowalijek.
Robię ją od lat, jest bardzo smaczna i zdrowa oczywiście najlepsza z nowalijek wyhodowanych we własnym ogródku.

Świetnie nadaje się na lekkie śniadanie podczas wiosennej diety.




Zapraszam na przepis.









Składniki:

Ser twarogowy 250 g.
Jajka 4 szt.
Rzodkiewka pęczek.
Sałata 1/2 główki.
Szczypiorek
Sól.
Pieprz
Jogurt 1 łyżka.
Majonez 1 łyżka.






Wykonanie:



Jajka ugotować na twardo, rzodkiewki i jajka zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Ser rozdrobnić widelcem, szczypiorek posiekać, sałatę pokroić w drobne paski.
Wszystkie składniki razem połączyć, dodać majonez i jogurt, doprawić do smaku.

Ja majonez darowałam sobie, tym razem dodałam 2 łyżki jogurtu, jednak z majonezem jest o wiele smaczniejsza.



Smacznego :)





poniedziałek, 27 lutego 2017

Zupa fasolowa


Dzisiaj pyszna, gęsta zupa fasolowa pachnącą majerankiem i koperkiem.
Tradycyjna fasolowa z mojego dzieciństwa jest na swojskim wędzonym boczku i wieprzowej kości.
Z wielkim sentymentem ją wspominam, była bardzo pyszna, zwłaszcza z kromką domowego chleba.
Moja dzisiejsza fasolowa jest mocno odchudzona, tak jak większość moich zup, ugotowałam ją na pysznym chudziutkim mięsie z indyka, dużej ilości fasoli i przypraw.


Zapraszam na przepis.







Składniki:


Fasola duży Jaś sucha 200 g.
Fasola czerwona 2 puszki.
Marchewka 2 szt.
Pietruszka 1 szt.
Seler kawałek.
Por kawałek.
Mięso z indyka udo 300 g.
Koperek świeży.
Majeranek.
Pieprz czarny.
Sól.
Ziele angielskie kilka kulek.
Liść laurowy 2-3 listki.
Rozmaryn 1/2 łyżeczki.















Wykonanie:


Fasolę Jaś zalać wodą i moczyć całą noc, następnie razem z zielem angielskim, liściem laurowym i rozmarynem ugotować do miękkości, nawet rozgotować następnie dokładnie rozdrobnić blenderem.

Mięso razem z pokrojonymi warzywami zalać wodą, tak aby całość była dokładnie zakryta i gotować do momentu, aż mięso będzie odchodziło od kości.
Wyjąć mięso i drobno posiekać.

Wywar razem z warzywami wlać do rozdrobnionej fasoli Jaś.
Dodać pokrojone mięso i czerwoną fasolę z puszki, całość jeszcze razem zagotować, jeżeli jest potrzeba dolać wodę, aby uzyskać pożądaną gęstość, przyprawić solą, pieprzem i majerankiem.
Podajemy posypaną zielonym koperkiem.




Smacznego:)




Przepis dołączony do akcji.







niedziela, 26 lutego 2017

Potrawka z indyka

Przygotowując tę potrawkę, pragnę zachęcić was do jedzenia mięsa z indyka.
Przytoczę kilka faktów, które powinny was przekonać.
Indyk polecany jest ze względu na chude mięso i bogactwo związków mineralnych oraz witamin, jest uwielbiany przez dietetyków,
bardzo często polecają go swoim klientom, 10 gr mięsa indyczego posiada zaledwie 140 kcal.

Przyrządza się go łatwo i szybko możemy smażyć, piec i dusić, doskonale nadaje się do grillowania, wystarczy uprzednio zamarynować
w marynacie z dodatkiem oliwy.

Potrawka z indyka jest idealnym daniem na zimowe chłody.




Zapraszam na przepis.












Składniki:



Udo z indyka 1 kg.
Marchewka 2 szt.
Pietruszka 1 szt.
Seler kawałek.
Por kawałek.
Cytryna 1 szt.
Żółtko 1 szt.
Masło 1 łyżka.
Mąka 1 łyżka.
Jogurt 1/2 szkl.
Koperek.
Pieprz.
Sól.











Wykonanie:



Ugotować wywar z mięsa i warzyw.
Miękkie mięso wyjąć, a wywar odparować, tak aby zostały 2 szklanki płynu.
Mięso posiekać.







W rondlu stopić masło.
Dodać mąkę, zrobić białą zasmażkę, rozprowadzić przecedzonym i przestudzonym wywarem, gotować na małym ogniu mieszając, aż sos zgęstnieje.









Następnie dodać sok z cytryny i przyprawić, dodać pokrojone mięso, podgrzewać na niewielkim ogniu.
Dokładnie wymieszać żółtko z jogurtem i koperkiem, wlać do mięsa, wymieszać i lekko zagotować.

Ja jogurt zamieniłam na mleko.

Smacznego :)






piątek, 24 lutego 2017

Sałatka z kaszy jaglanej i awokado


Mimo rosnącego zainteresowania kaszą jaglaną nadal zbyt rzadko gości ona na naszych stołach.
A to tylko od nas zależy czy wprowadzimy jaglankę do naszej diety.
Gdzieś kiedyś przeczytałam, że te drobne ziarenka to "odżywcze złoto dla naszego organizmu".

Myślę, że każdy, kto trochę poczytał o właściwościach odżywczych kaszy jaglanej, też się z tym zgodzi.
Najważniejszą zaletą tej kaszy, jest jej zasadotwórcze działanie, reguluje pracę całego układu pokarmowego, odkwasza organizm, a jak wiadomo organizm zakwaszony, powoduje ciągłe zmęczenie i osłabienie.
Doskonale nadaje się dla dzieci i młodzieży w okresie dojrzewania.

Warto pamiętać że, należy ją odpowiednio przygotować, przed gotowaniem kaszę musimy dobrze wypłukać zimną wodą, a następnie przelać wrzątkiem i dopiero gotować, w ten sposób pozbywamy się goryczki z nasion.

Dzisiaj przygotowałam dla was sałatkę właśnie z tej cudownej kaszy i awokado.





Zapraszam na przepis mojego autorstwa.













Składniki:



Kasza jaglana 250 g.
Ser mozzarella ( kulki) 150 g.
Awokado 1 szt.
Cytryna 1\2 szt.
Pomidory suszone w oleju nie więcej iż 1\2 słoiczka.
Szczypiorek
Sól.
Pieprz czarny.
Olej z suszonych pomidorów 2-3 łyżki.








Wykonanie:



Kaszę ugotować na sypko.
Awokado pokroić w kostkę i skropić sokiem z cytryny, pomidory pokroić w paseczki, posiekać szczypiorek.
Serowe kulki przekroiłam na połówki.
Wszystkie składniki razem wymieszać i doprawić do smaku.
Dodałam jeszcze kilka kaparów razem z oliwą z pomidorów, można dodać 1-2 ząbki czosnku dla wyostrzenia smaku.

Bardzo polecam, przygotujcie zdrową sałatkę dla swoich bliskich.


Smacznego :)



czwartek, 23 lutego 2017

Faszerowane pieczarki


Pieczarki najczęściej wykorzystywane grzyby w naszej kuchni, smaczne i proste w przygotowaniu.
Dzisiaj mam dla was przepis na pieczarki nadziewane mięsem.
Możemy podawać je jako danie obiadowe z ziemniaczkiem i sałatką, ale półmisek takich pieczarek, podany podczas imprezy rodzinnej
czy świąt też będzie wzbudzał zainteresowanie gości.



Zapraszam na przepis.







Składniki:


Mięso mielone 300 g.
Pieczarki duże 10 szt.
Cebula 1 szt.
Jajko 1 szt.
Pieprz czarny.
Sól.
Lubczyk.









Wykonanie:


Pieczarki oczyścić, wyciąć ogonki.
Do mielonego mięsa dodać pokrojone w kostkę ogonki, potartą cebulę, jajko i przyprawy.
Wszystkie składniki razem połączyć w jednolitą masę.






Pieczarki nadziewać dość obficie przygotowaną masą mięsną, następnie ułożyć w żaroodpornym naczyniu uprzednio wysmarowanym masłem i piec w 180 stopniach do momentu aż się mięso zarumieni.
Pod koniec pieczenia można posypać potartym żółtym serem lub podać z sosen z jogurtu i serka ziołowego.

Ja tym razem podałam z pieczywem, na pieczarki nałożyłam odrobinę masła bazyliowego, tutaj obok zrobiłam kleksa z ostrego ketchupu i serka kremowego.


Smacznego :)


środa, 22 lutego 2017

Pasta śledziowa


Nie ma nić smaczniejszego niż domowa pasta do chleba, powinniśmy robić je jak najczęściej.
Pasty urozmaicają naszą dietę i są miłą odmianą od tradycyjnej kanapki z wędliną i serem.
Dzisiaj pasta śledziowa, szybka, zdrowa i smaczna, doskonale sprawdza się jako śniadanie lub przekąska w ciągu dnia.

Podając ją na małych kromeczkach chleba stanowi świetną przekąskę podczas imprezy.



Zapraszam na przepis.







Składniki:



Śledzie matjas w oleju 2 płaty
Jajka 4 szt.
Cebula czerwona 1 szt.
Szczypiorek
Majonez 1 łyżka.
Pieprz czarny.







Wykonanie:

Śledzie drobno posiekać, cebulę i szczypiorek drobno pokroić, jajka zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Dokładnie wymieszać, dodać majonez i przyprawić pieprzem nie solić, ponieważ śledzie są dość słone.
Pasta najsmaczniejsza jest jak trochę postoi i się przegryzie.



Smacznego :)





wtorek, 21 lutego 2017

Sałatka warstwowa z tuńczykiem


Smaczna, szybka i łatwa.
Jest idealna na szybką kolację dla niespodziewanych gości, świetnie też sprawdza się na imprezach domowych.


Zapraszam na przepis.







Składniki:


Tuńczyk w oleju 1 puszka.
Cebula 1 szt.
Jajka 4-5 szt.
Majonez 3-4 łyżki.
Szczypiorek do dekoracji.










Wykonanie:


Jajka ugotować na twardo, oddzielić białka od żółtek, cebulę i szczypiorek drobno posiekać.
Z tuńczyka odlać nadmiar oleju i rozdrobnić widelcem, można też zastosować tuńczyka w sosie własnym ja jednak wolę w oleju.
Następną czynnością jest układanie warstw sałatki.
Pierwszą warstwą na dnie naczynia jest tuńczyk, następna warstwa to potarte na tarce białka jajek.
Kolejną warstwą jest majonez, a na niego równomiernie nakładamy warstwę cebuli na wierzch potarte żółtka jajek i to jest ostatnia warstwa, dekorujemy, posypując szczypiorkiem.
Sałatkę podajemy schłodzoną.












Smacznego :)


poniedziałek, 20 lutego 2017

Klops z jajkiem


Zobacz jak łatwo i szybko wyczarować pysznego klopsa.
Świetnie sprawdza się na ciepło do obiadu, jak również na zimno z pieczywem i musztardą.
Zawsze warto powracać do starych sprawdzonych przepisów naszych mam i babć.
Klops, choć to hit PRL-u  nadal smakuje znakomicie.



Zapraszam na przepis.











Składniki:


Mięso mielone szynka 0,5 kg.
Cebula 1 szt.
Czosnek 2 ząbki.
Jajka 2 szt.
Pieprz.
Sól.











Wykonanie:



Jedno jajko ugotować włożymy je do środka klopsa.
Do mielonego mięsa dodać startą cebulę, zmiażdżony czosnek surowe jajko i przyprawy, całość dokładnie wyrobić na jednolitą masę, następnie uformować kulę lekko rozpłaszczyć i włożyć w środek ugotowane jajko, dokładnie zasklepić masę mięsną i wstawić do natłuszczonego żaroodpornego naczynia. Piec do momentu aż mięso się ładnie zarumieni.


Smacznego.






niedziela, 19 lutego 2017

Komosa ryżowa z bananami


Komosa ryżowa.
 Jej spożywanie usprawnia pracę układu pokarmowego i hamuje apetyt, spala tkankę tłuszczową, zmniejsza ryzyko występowania nowotworów, opóźnia starzenia i przyśpiesza regenerację.
Nie wywołuje uczuleń, z powodzeniem może być spożywane przez dzieci.
Myślę, że to wystarczy, żeby zachęcić was do przyrządzenia mojego deseru czy też słodkiego śniadania z komosy ryżowej.



Zapraszam na przepis.










Składniki:

Komosa ryżowa 100 g.
Woda 1 szkl.
Mleko 1 szkl.
Cukier waniliowy 1 łyżeczka.
Masło 1 łyżka.
Banan 1 szt.
Sok wyciśnięty z 1\2 pomarańczy
Cynamon 1 łyżeczka.
Miód 1 łyżka.










Wykonanie:


Komosę dobrze wypłukać i wsypać do gorącej wody.
Gotować przez chwilę następnie dolać mleko, gotować tak długo aż komosa uzyska gęstą konsystencję, wyłączyć i zostawić pod przykryciem na kilka minut.
Na rozgrzanej patelni stopić masło, następnie wrzucić pokrojonego banana i cynamon, miód oraz sok z pomarańczy.
Całość podsmażać tak długo aż banan zacznie się karmelizować.

Ugotowaną ciepłą komosę polać miodowym karmelem z bananem.

Smacznego.



Nadziewane ziemniaki w rosole


Jeżeli macie ochotę wypróbować coś innego, to proponuję ziemniaki nadziewane mielonym mięsem gotowane w rosole.
Pyszna potrawa doskonale nadaje się na niedzielny obiad.
Przygotowanie wbrew pozorom nie pochłania wiele czasu, a efekt jest naprawdę wspaniały.




Zapraszam na przepis.










Składniki :


Mięso mielone 0,5 kg.
Cebula 1 szt.
Jajko 1 szt.
Ziemniaki średniej wielkości 20 szt.
Marchewka 1-2 szt.
Por średni kawałek.
Pietruszka 1 szt.
Seler 1/4 szt.
Pieprz czarny ziarna około 20 szt.
Lubczyk 1 łyżka.
Sól
Kostka rosołowa lub bulion.












Wykonanie:


Do mielonego mięsa dodać startą na tarce cebulę, jajko i przyprawić solą i pieprzem.
Całość dokładnie wyrobić na jednolitą masę.
Warzywa przygotować tak jak do każdej zupy.
Ziemniaki obrać i wydrążyć środki, ja to robię małym nożykiem, możecie też spróbować małą łyżeczką sami zdecydujecie który sposób jest dla was poręczniejszy. 
Następnie ziemniaki nadziewamy masą mięsną i układamy w garnku otworami do góry, wkładamy warzywa przyprawy i zalewamy wodą lub bulionem tak, aby ziemniaki były w całości przykryte.








Ja zalałam wodą i dodałam kostkę rosołową.
Doskonale nadają się duże ziemniaki do tego dania.
Na wolnym ogniu gotujemy do momentu, aż ziemniaki będą miękkie.


Smacznego :)








wtorek, 14 lutego 2017

Krem z fasoli

Witam serdecznie, dzisiaj krem z fasoli, prosty i pożywny.
Tak jak inne moje zupy i ta jest odchudzona żadnego boczku czy kiełbasy, co zazwyczaj jest podstawą tradycyjnej fasolowej.



Zapraszam na przepis.











Składniki:


Fasola duży Jaś 0,5 kg.
Bulion drobiowy 2 l.
Ziele angielskie.,
Liść laurowy.
Rozmaryn suszony 1 łyżka.










Wykonanie:

Namoczyć fasolę na 24 godziny.
Ugotować fasolę w bulionie razem z przyprawami do miękkości następnie wyjąć liście i kulki ziela angielskiego.
Fasolę rozdrobnić blenderem na krem, jeżeli bulion się wygotował uzupełnić wodą do pożądanej gęstości. Skropić zupę oliwą z oliwek i gotowe.




Smacznego :)



Przepis dołączony do akcji.