Kontakt: dorotaw79@gmail.com

niedziela, 19 stycznia 2020

Wędzone serki typu włoskiego

Jest to pyszny serek o złocistym kolorze, który rozpływa się w ustach.
Serek po uwędzeniu jest miękki lekko słony i smakiem przypomina oscypka.
Po ostygnięciu twardnieje i jest bardziej kruchy.
Idealny do kanapek i sałatek a podany z żurawiną ma niepowtarzalny smak.


Zapraszam na przepis.





Wędzone serki typu włoskiego



Składniki:

Serek typu włoskiego (znajdziecie go w każdej popularnej sieciówce).
Dowolne przyprawy do obtoczenia serka, najlepiej takie, które lubi wasza rodzina.
Mieszanka przypraw włoskich.
Papryka mielona słodka lub ostra.
Pieprz.
Czarnuszka.
Tymianek.
Suszone pomidory.
Bazylia.
Czosnek suszony.

Zalewa.

Na litr przegotowanej wody daję 2 czubate łyżki soli kamiennej.

Wykonanie:

Zagotować wodę na zalewę, dodać sól i mieszać do całkowitego rozpuszczenia się soli.
Solankę odstawiamy do wystygnięcia.
Do zimnej solanki wkładamy serek i moczymy, możemy kilka razy przewrócić, żeby równomiernie się wysolił.





I teraz czas moczenia w solance, są różne szkoły i różne smaki.
Przetestowałam trzy metody - 12 godzin, 24 godziny i 48 godzin moczenia w solance.
Ja zdecydowanie wybieram 48 godzin, ten smak najbardziej mi odpowiada, ale każdy musi sam wybrać jaki stopień zasolenia mu odpowiada.
Po 48 godzinach moczenia w solance serki wyjmujemy i ustawiamy na kratce do osuszenia na około 1 godzinę, następnie serki obtaczamy w przyprawach.






Ja użyłam czerwonej papryki, po połowie zmieszałam ostrą ze słodką, tymianku i przyprawy włoskiej z suszonymi pomidorami, uwędziłam też serki bez żadnych przypraw.
Tak przygotowane serki wkładamy do siatek wędzarniczych lub układamy na kratkach w rozgrzanej wędzarni.
Czas wędzenia i tu też są różne szkoły, niektórzy twierdzą, że po 3 godzina ser jest już dobry.
Przetestowałam i mi najbardziej odpowiada po 5-6 godzinach wędzenia w temperaturze 60-70 s C.
Po 6 godzinach wędzenia w 60-70 stopniach, serki wyjmujemy i można już podawać na ciepło najlepiej z żurawiną :)






Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz