Kontakt: dorotaw79@gmail.com

poniedziałek, 6 lutego 2017

Polskie jabłka


Dzisiaj zapraszam was na następną bardzo ciekawą pozycją z mojej kolekcji.
Jest to książka, która zaspokoi gusta każdego miłośnika jabłek, znajdziemy w niej ponad 100 pomysłów na wykorzystanie jabłek w kuchni.

Książka ta wprowadza nas w miły klimat wiejskiego sadu, pachnącego domową szarlotką i ciepłym jabłkowym kompotem.

Zaczynasz przygotowywać pyszny jabłkowy deser i robisz się natychmiast szczęśliwszy :)






Polskie jabłka
Joanna Tołłoczko
Wydawnictwo REA-SJ








Tak jak pisze autorka we wstępie.

Smak polskich jabłek jest jedyny w swoim rodzaju.

I to prawda ja do dzisiaj czuję smak jabłek, które zrywałam ze starych pokrzywionych jabłonek w dzieciństwie.

Myślę, że spodoba wam się ta książka, znajdziecie w niej przepisy na napoje, sałatki, zupy, potrawy bezmięsne, potrawy z mięsem, sosy, ciasta, desery i przetwory.

Np.:
Cydr domowy ostatnimi czasy bardzo modny napój.
Sałatka z pora z jajkiem.
Racuszki z jabłkami i płatkami owsianymi - znajdziecie u mnie na blogu tutaj.
Łosoś z jabłkami i papryką.
Jabłka pod kruszonką - znajdziecie u mnie na blogu tutaj.











Te przepisy, o których wspomniałam to tylko nieliczne, w książce znajdziecie jeszcze wiele innych wspaniałych receptur, z których na pewno coś wybierzecie i wprowadzicie do swojej kuchni.
Na końcu książki autorka opisuje popularne odmiany jabłek, kraj pochodzenia i czym się charakteryzują. Do wielu przedstawionych przepisów dołączone są piękne zdjęcia potraw, co dodatkowo zachęca nas do kulinarnej przygody z jabłkami.
Myślę, że warto mieć taką książkę w swoich domowych zbiorach.


Zachęcam do lektury :)




1 komentarz: