Kontakt: dorotaw79@gmail.com

sobota, 4 marca 2017

Pasta kanapkowa z tuńczykiem



Witam.

Dzisiejsza propozycja to smakowita pasta do chleba nie tylko z tuńczykiem :)
Pasta jest bardzo smaczna, głównymi jej składnikami jest tuńczyk, ser twarogowy i jajka, nie zawiera majonezu, więc spokojnie można ją nazwać dietetyczną.


Zapraszam na przepis.








Składniki:


Tuńczyk w oleju 1 puszka.
Ser twarogowy 150 g.
Jajka 4 szt.
Pomidory suszone 3-4 szt.
Szczypiorek.
Pieprz.
Sól.








Wykonanie:


Tuńczyka w oleju i ser twarogowy rozdrobnić widelcem, ugotowane jajka zetrzeć na tarce o grubych oczkach, pomidory i szczypiorek drobno posiekać.
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i przyprawić do smaku.
Oczywiście, jeżeli ktoś woli może dodać 2-3 łyżki majonezu, pasta wówczas będzie jeszcze smaczniejsza :)


Smacznego :)




piątek, 3 marca 2017

Zupa ogórkowa z pulpetami


Witam.

Dzisiaj kochani czas na ogórkową z pulpetami, jest to smaczna kwaskowata zupa, która jest doskonałym daniem na wiosenne chłody.
Ogórki kiszone wzmacniają i oczyszczają organizm z toksyn, poprawiają trawienie, zawierają dużą dawkę witamin, które o tej porze roku są nam niezbędne.
Myślę, że te kilka przykładów zachęci was do ugotowania mojej ogórkowej z pulpetami.


Zapraszam na przepis.







Składniki:


Mięso mielone z indyka 0,5 kg.
Marchewka 2-3 szt.
Pietruszka 1 szt.
Por kawałek.
Cebula 1 szt.
Jajko 1 szt.
Pietruszka.
Pieprz.
Sól.
Śmietana.
Ryż 1 woreczek 250 g.







Wykonanie:

Do mięsa dodać jajko i utartą cebulę, przyprawić solą i pieprzem.
Dokładnie wyrobić na jednolitą masę i mokrymi rękami formować pulpeciki, następnie wrzucić na wrzątek i ugotować, wyjąć z wody.

Ryż ugotować w woreczku.

Do garnka wlać 2,5 l wody, wrzucić pokrojone warzywa i gotować, gdy będą miękkawe dodać ugotowany ryż i pulpety oraz potarte ogórki.
Gotować jeszcze przez chwilę na samym końcu zaprawić śmietaną.
Przed podaniem posypać pietruszką.


Smacznego:)






czwartek, 2 marca 2017

Kapusta pekińska w pomidorach



Dzisiejsza propozycja to kapusta pekińska w pomidorach, podawana na ciepło jako dodatek do mięs i ryby, ale też świetnie smakuje jako danie samodzielne z pieczywem.
Bardzo łatwy i krótki czas przygotowania spokojnie można ją przyrządzić dla niespodziewanych gości.


Zapraszam na przepis.










Składniki:

Kapusta pekińska średnia 1 szt.
Pomidory krojone w puszcze 1 szt.
Cebula 1 szt.
Koperek
Sól.
Pieprz.
Papryka słodka.
Maggi w płynie.








Wykonanie:


Kapustę, cebulę pokroić w paski, koperek drobno posiekać.
Na rozgrzanym ogniu zeszklić cebulę następnie wrzucić kapustę i zalać pokrojonymi pomidorami z puszki.
Dusić pod przykryciem do momentu aż kapusta będzie miękkawa, przyprawić i na koniec dodać koperek.


Smacznego :)





środa, 1 marca 2017

Dietetyczny naleśnik


Witam.

Dzisiaj coś dla tych wszystkich, którzy preferują zdrową dietę.
Przygotowałam dla was dietetyczny naleśnik porcja na jeden posiłek, prosta i szybka w przygotowaniu.
Idealny na ciepłe śniadanie polecam.


Zapraszam na przepis.






Składniki:

Mąka orkiszowa pełnoziarnista 2 czubate łyżki.
Jajko 1 szt.
Woda 1/4 szkl.
Olej do smażenia.
Ser twarogowy.
Dżem.






Wykonanie:


Do mąki wbić jajko, mieszając trzepaczką wlewać wodę dokładnie wymieszać tak, aby nie utworzyły się grudki.
Smażyć na rozgrzanym oleju na złoto.
Podawać z twarogiem i kleksem konfitur lub dżemu.

Smacznego :)





wtorek, 28 lutego 2017

Sałatka - pasta śniadaniowa



Kochani, ponieważ do kalendarzowej wiosny zostało nam już niewiele czasu i czujemy coraz częściej jej ciepły powiew, więc pomyślałam, że zrobię dla was moją sprawdzoną sałatkę-pastę do chleba jak zwał tak zwał z kolorowych nowalijek.
Robię ją od lat, jest bardzo smaczna i zdrowa oczywiście najlepsza z nowalijek wyhodowanych we własnym ogródku.
Doskonale nadaje się na lekkie śniadanie podczas wiosennej diety.

Zapraszam na przepis.







Składniki:

Ser twarogowy 250 g.
Jajka 4 szt.
Rzodkiewka pęczek.
Sałata 1/2 główki.
Szczypiorek
Sól.
Pieprz
Jogurt 1 łyżka.
Majonez 1 łyżka.





Wykonanie:

Jajka ugotować na twardo, rzodkiewki i jajka zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Ser rozdrobnić widelcem, szczypiorek posiekać, sałatę pokroić w drobne paski.
Wszystkie składniki razem połączyć, dodać majonez i jogurt, doprawić do smaku.

Ja majonez darowałam sobie, tym razem dodałam 2 łyżki jogurtu, jednak z majonezem jest o wiele smaczniejsza.
Bardzo was zachęcam do wypróbowania tej sałatki-pasty nazwijcie ją, jak chcecie.


Smacznego :)





poniedziałek, 27 lutego 2017

Zupa fasolowa



Witam.

Dzisiaj mam dla was pyszną, gęstą zupę fasolową pachnącą majerankiem i koperkiem.
Tradycyjna fasolowa z mojego dzieciństwa jest na swojskim wędzonym boczku i wieprzowej kości.
Z wielkim sentymentem ją wspominam, była bardzo pyszna, zwłaszcza z kromką domowego chleba.
Moja dzisiejsza fasolowa jest mocno odchudzona, tak jak większość moich zup, ugotowałam ją na pysznym chudziutkim mięsie z indyka, dużej ilości fasoli i przypraw myślę, że przypadnie wam do gustu.


Zapraszam na przepis.





Składniki:


Fasola duży Jaś sucha 200 g.
Fasola czerwona 2 puszki.
Marchewka 2 szt.
Pietruszka 1 szt.
Seler kawałek.
Por kawałek.
Mięso z indyka udo 300 g.
Koperek świeży.
Majeranek.
Pieprz czarny.
Sól.
Ziele angielskie kilka kulek.
Liść laurowy 2-3 listki.
Rozmaryn 1/2 łyżeczki.










Wykonanie:

Fasolę Jaś zalać wodą i moczyć całą noc, następnie razem z zielem angielskim, liściem laurowym i rozmarynem ugotować do miękkości, nawet rozgotować następnie dokładnie rozdrobnić blenderem.

Mięso razem z pokrojonymi warzywami zalać wodą, tak aby całość była dokładnie zakryta i gotować do momentu, aż mięso będzie odchodziło od kości.
Wyjąć mięso i drobno posiekać.

Wywar razem z warzywami wlać do rozdrobnionej fasoli Jaś.
Dodać pokrojone mięso i czerwoną fasolę z puszki, całość jeszcze razem zagotować, jeżeli jest potrzeba dolać wodę, aby uzyskać pożądaną gęstość, przyprawić solą, pieprzem i majerankiem.
Podawać posypaną zielonym koperkiem.

Bardzo polecam fasolową w tym wydaniu, ponieważ różnorodność przypraw i sposób wykonania zapewnia nam niesamowity smak.



Smacznego:)




Przepis dołączony do akcji.







niedziela, 26 lutego 2017

Potrawka z indyka



Witam.

Dzisiaj przygotowałam potrawkę z indyka i chcąc zachęcić was do przyrządzenia tego dania, przytoczę kilka faktów, które powinny was przekonać do jedzenia mięsa z indyka.

Mięso indyka zawiera stosunkowo mało tłuszczu w stosunku do ilości białka, którego wartość odżywcza jest wysoka.
Indyk polecany jest ze względu na chude mięso i bogactwo związków mineralnych oraz witamin, jest uwielbiany przez dietetyków, bardzo często polecają go swoim klientom, 10 gr. mięsa indyczego posiada zaledwie 140 kcal.
Mięso indyka przyrządza się łatwo i szybko można je smażyć piec i dusić, doskonale nadaje się do grillowania, wystarczy uprzednio zamarynować je w marynacie z dodatkiem oliwy.

Mam nadzieję, że nabraliście ochoty na potrawkę z indyka :)


Zapraszam na przepis.










Składniki:

Udo z indyka 1 kg.
Marchewka 2 szt.
Pietruszka 1 szt.
Seler kawałek.
Por kawałek.
Cytryna 1 szt.
Żółtko 1 szt.
Masło 1 łyżka.
Mąka 1 łyżka.
Jogurt 1/2 szkl.
Koperek.
Pieprz.
Sól.











Wykonanie: 

Ugotować wywar z mięsa i warzyw.
Miękkie mięso wyjąć, a wywar odparować, tak aby zostały 2 szklanki płynu.
Mięso posiekać.







W rondlu stopić masło.
Dodać mąkę, zrobić białą zasmażkę, rozprowadzić przecedzonym i przestudzonym wywarem, gotować na małym ogniu mieszając, aż sos zgęstnieje.









Następnie dodać sok z cytryny i przyprawić, dodać pokrojone mięso, podgrzewać na niewielkim ogniu.
Dokładnie wymieszać żółtko z jogurtem i koperkiem, wlać do mięsa, wymieszać i lekko zagotować.

Ja jogurt zamieniłam na mleko.

Smacznego :)