Kontakt: dorotaw79@gmail.com

sobota, 11 lutego 2017

Wędzenie oraz domowy wyrób wędlin



Pragnę przedstawić wam świetny poradnik, w którym doświadczony masaż przedstawia zasady prawidłowego wyrobu wędlin.




Wędzenie
oraz domowy wyrób wędlin
Bernhard Gahm
Wydawnictwo REA-SJ







Ponieważ jestem wielbicielką domowych wyrobów wędliniarskich, z wielką przyjemnością zapoznałam się z tą książką, znalazłam w niej wiele odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Np.:
Obróbka mięsa przed soleniem.
Materiały wędzarnicze.
Stężenie zalewy.

Znalazłam w niej wiele świetnych porad oraz przepisów, książka opisuje zasady samodzielnego peklowania i wędzenia, oraz opisuje sposób rozbioru tuszy i zastosowania poszczególnych części tuszy.
Poradnik ten zawiera wiele przepisów na peklowanie i wędzenie, peklowanie i suszenie, peklowanie i gotowanie widać, że przepisy te są oparte o długoletnie doświadczenia autora.
Znajdziemy wszystkie niezbędne informacje, począwszy od wzmianki na temat hodowli ras mięsnych poprzez rozbiór tuszy, sposoby peklowania i wędzenia, opis sprzętów wykorzystywanych przy produkcji wędlin i substancji pomocniczych, tabele stężenia zalewy aż po przepisy oparte na naturalnych składnikach, całość jest obszernie opatrzona fotografiami.










Sama po przeczytaniu tej książki, zamierzam spróbować również wędzenia wędlin.
Na chwilę obecną przygotowałam szynkę, na podstawie przepisu z tej książki, tutaj znajdziecie szczegóły.
Mogę z czystym sumieniem, polecić tę pozycję osobą początkującym w tej dziedzinie, jak również tym, dla których wyrób wędlin to chleb powszedni, na pewno znajdziecie tutaj informacje, które wykorzystacie podczas własnej produkcji.





Znajdziecie w niej świetne przepisy na wędzonkę hamburską, wędzoną pierś gęsią, golonki w galarecie, peklowane żeberka, ozorki i wiele innych przepisów, które zamierzam wykorzystać.

Zachęcam do lektury.



3 komentarze:

  1. Uwielbiam wędzić :) moim zdaniem najlepiej mi wychodzą ryby i sery twarogowe :D Jeśli ktoś chciałby zacząć swoją przygodę z wędzeniem polecam kupić wędzarnie bradley świetnie się sprawdza dla początkujących.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka musi być bardzo ciekawa i przydałaby mi się z pewnością. Chciałabym się nauczyć wędzić. Na tą chwilę zamawiam gotowe wyroby z oferty Karol-Zakłady Mięsne i przyznam, że ich wędliny smakują naprawdę jak domowe.

    OdpowiedzUsuń